Топ 8 ключови съвета от Илон Мъск

+15
167
Топ 8 ключови съвета от Илон Мъск

Илон Мъск, главен изпълнителен директор на Tesla Motors, SpaceX, разработи своя собствена система за управление на времето, която помага за постигане на успех в бизнеса.

1. Свържете нещата

Комбинирайте задачи, ако това не се отразява на качеството на изпълнение.

Аз например тренирам във фитнеса всяка сутрин около половин час. След това се прибирам и правя прясно изцеден сок, а след това чета новините в интернет и сортирам по имейл. Всичко това отнема 2 часа (а можеше и повече, ако залата беше далеч).

Нека се опитаме да намалим това време до минимум:

Слушане на аудио новини на телефона си, докато тренирате. Готвене и пиене на сок, докато отговаряте на поща.

Така спестяваме около час време. Опитайте да направите същото с вашата диаграма:

Изберете типичен ден и запишете всичките си дейности до най-малкия детайл: измийте лицето си, пийте кафе, играйте с котката, отидете на работа и т.н. Трудно е, но трябва да преминеш през това, за да продължиш напред. Сега имате 90% от ежедневните си дейности и творческият процес започва: опитайте се да намерите връзка между 2-3 от тях, опитайте се да ги комбинирате по същия начин, както обясних по-горе. Направете няколко комбинации и ги правете всеки ден, ако не се получи добре, коригирайте го.

2. Оптимизирайте имейла си

Илон Мъск веднъж каза, че основният му талант е да изпраща имейли. Шегите са си шеги, но с пощата наистина работи перфектно. Илон вярва, че основното е съобщенията да са кратки и подредени.

Етикетите и папките за сортиране на съобщения са познати на мнозина, но размерът на съобщението е деликатна тема. Гай Кавазаки от Apple Inc каза това добре, според него оптималното количество информация и текст са отговорите на пет въпроса:

Кой си ти? Какво искаш? Защо ми говориш за това? Защо трябва да правя това, което поискаш? Какво следва?

По-малко от пет изречения и писмото ще звучи сухо и грубо. Повече от пет и е твърде дълго.

И още един съвет: за да спестите време при изпращане, добавете всички имейл адреси към един акаунт. Така че можете да изберете кутията, от която ще бъде изпратено писмото, без да сменяте акаунти.

3. Задайте строг график

Типичната седмица за Илон Мъск изглежда така:

Понеделник: Той е в SpaceX в Ел Ей. 

Вторник и сряда: в Tesla в Пало Алто, Калифорния. 

Четвъртък и половина петък: обратно към SpaceX. 

Останалата половина от петък: в Tesla Design Studio, което е до SpaceX. 

Уикенд: със семейството.

Ако искате последователно представяне, практикувайте график като този. 

Например:

Всяка сутрин 2 часа за проверка на поръчките и комуникация с клиентите. 

Вторник и четвъртък - работа с поща, опаковане и изпращане на стоки. 

Понеделник, сряда, първа половина на петък - производство. 

Втората половина на петък са финансови въпроси.

софтуерно решение - todoist

4. Събирайте обратна връзка

Илон казва:

Слушайте обратната връзка и помислете какво сте направили, как сте го направили и най-важното какво ви е необходимо, за да го направите още по-добре.

Инвестирал съм в около 30 компании. Тези, които се провалиха, бяха тези, при които режисьорите бяха уверени, че техният продукт е най-добрият. Макар че всъщност това е често срещано когнитивно пристрастие – да мислим, че дейността, в която сме инвестирали всичко, е най-добрата.

— Какво става? - трябва непрекъснато да мислиш за това, да поставяш под съмнение решенията си, сякаш е чужда компания, чужда работа. Без това можете лесно и неусетно да се провалите.

Трудно ли е да погледнеш на себе си обективно? Всичко изглежда ли твърде добре? Намерете някой, на когото имате доверие, и го попитайте.

Пример: През 1987 г. Пол О'Нийл става главен изпълнителен директор на Alcoa (Алуминиева компания на Америка) и само за една година превръща губеща компания в гигантско предприятие и увеличава годишния си доход с 5 пъти.

О'Нийл използва обратна връзка. Той разговаря с работници и ръководители и установява причината, поради която компанията се представя лошо - високата честота на трудовите злополуки. Жертвите трябваше да се справят с лечение, а не с работа и това разруши производителността.

Пол реши да направи Алкоа най-безопасното място с нулев процент на инциденти. През първата година той насочи всичките си усилия към засилване на мерките за сигурност и изграждане на политика за Alcoa. На всеки работник беше даден личен номер, на който да се обади в случай на злополука. Изненадващо, вместо това служителите се обадиха и дадоха практически съвети как да подобрят операциите.

В книгата „Силата на навика“ се споменава, че Пол седеше в офиса си и направи списък от стъпки за подобряване на сигурността, а след това анализира всяка от тях и направи всяко възможно подобрение. Благодарение на това той постигна огромни резултати за една година, а не за десетилетие.

Организирайте обратна връзка, така че ще ускорите пътя си към успеха.

5. Опростете и планирайте

Илон означава рационално мислене. За да разберете как работи нещо, трябва да го разбиете до основата му. Пример: Повечето хора смятат, че изграждането на успешен бизнес е трудно. Но какво ще стане, ако не направите това недостижима цел, а просто се опитате да опростите.

Задайте правилните въпроси:

Какво е бизнес? Какво е "успешен" бизнес? Как един бизнес става успешен?

И им дайте ясни отговори:

Бизнесът е продажба на продукт или услуга срещу заплащане. Успешният бизнес е търсен бизнес, който носи печалба. Един бизнес може да стане успешен, ако направите първото, второто, третото...

Запишете тези стъпки, разбийте големите задачи на малки. Така вместо непостижима мечта получавате план за действие. Този метод ще помогне да се преодолее несигурността, която убива времето и ефективността. 

6. Започнете рано

В този момент няма лайфхакове, ако започнете работния ден по-рано и не се забърквате, ще имате повече време.

Илон казва, че си ляга около един сутринта и става в 7 сутринта. Да, само около 6 часа сън. За някои това е добре, но ако имате нужда от повече, първо слушайте тялото си. Но това не отменя факта, че е по-добре да ставате рано. Как да го направя:

Без кофеин през нощта. Не нулирайте алармата си сутрин, без "още 10 минути". Приберете го, за да не можете да го изключите просто така. Вечерта напишете план за предстоящия ден.

7. Автоматизирайте и делегирайте

Илон разполага с цял екип от висококвалифицирани служители. Когато дойде в SpaceX, той очаква те да бъдат готови за всеки текущ бизнес въпрос. Това означава, че той не трябва да губи време в търсене на отговори, които подчинените могат да намерят, спестявайки му време.Автоматизирането на рутинната работа ще ви позволи да отделите спечелено време за нещо повече.

8. Търсете критика

Илон съветва упорито да иска критика от семейството и приятелите. Роднините често виждат недостатъци, но мълчат, за да не разстроят любим човек. Това не е нищо друго освен загуба на обратна връзка и страхотни идеи за подобряване на бизнеса.

Опитайте се да приложите тези принципи и вижте, че имате повече време, отколкото сте мислили. Не се страхувайте да прекъснете старите навици, анализирайте работата си и намерете какво може да се подобри.

Имате ли свои собствени рецепти как да спестите време и да направите повече?Споделете ги в коментарите.

RSS
Все още няма коментари. Бъдете първият, който добави коментар!
Зареждане...

Други статии